Jak lepiej zarządzać swoim czasem i zwiększyć efektywność swojej pracy

todoJak lepiej zarządzać swoim czasem i zwiększyć  efektywność swojej pracy

Nawet najdalsza podróż rozpoczyna się od pierwszego kroku.

Nie warto czekać i ciągle odwlekać w czasie swoich zamierzeń. Jedna z najcenniejszych rzeczy, jakie posiadasz to czas. Zarządzanie nim jest bardzo ważne, dlatego na podstawie książki „Zjedz tę żabę” Briana Tracy opisałem kilka rad jak to robić.

  1. Ustal dokładnie to co chcesz osiągnąć. Wypisz obowiązki i zamierzenia. Określ, co chcesz wykonać jutro , w tym tygodniu , w tym miesiącu, itd. Jasność myślenia przybliża Cię do sukcesu.
  2. Planuj z wyprzedzeniem. Myśl z ołówkiem w ręku. Czynność planowania pomoże Ci zaoszczędzić od 5 do 10 % czasu pracy. Planuj każde swoje działanie, nawet najmniejsze. Zanim przystąpisz do planu rozpisz czynności  według ich wagi oraz terminu wykonania, poświęć całą energię pierwszorzędnym zamierzeniom.
  3. Zaczynaj od najtrudniejszych i najistotniejszych zadań, od takich, które będą miały największe znaczenie dla Ciebie i Twojej kariery. Pracuj nad nimi, aż do ich ukończenia. Skoncentruj się nad rozwijaniem przyzwyczajeń, prowadzących do wzrostu wydajność poprzez ćwiczenie i powtarzanie.
  4. Zastanów się nad konsekwencjami. Twoje najważniejsze działania, to te, które mogą mieć najbardziej pozytywne lub negatywne konsekwencje. Dokładne przewidywanie następstw to główny czynnik, wyznaczający wagę jakiegoś przedsięwzięcia dla Ciebie lub Twojej firmy.
  5. Zasada 80 / 20. 20% Twoich działań generuje 80 % Twoich osiągnięć. Koncentruj się na tych 20 procentach. Postaraj się przeznaczać większość czasu na to, co zasadniczo może wpłynąć na Twoją karierę. Zasadę tą stosuj w różnych dziedzinach życia.
  6. Koncentruj się na zagadnieniach kluczowych. Określ absolutne i bezwzględne dziedziny, w których musisz mieć osiągnięcia, żeby wypełniać swoje obowiązki w wykonywanej pracy. Omawiaj je z personelem oraz z najbliższymi. W każdej z nich powinieneś się doskonalić.
  7. Stosuj się do prawa wymuszonej wydajności. Nigdy nie ma czasu na to, aby wszystko wykonać, ale jest czas, aby wykonać te najważniejsze rzeczy. Rozwiń sztukę wyznaczania kilku istotnych czynności i odwlekania z tymi mniej ważnymi.
  8. Dobrze się przygotuj, zanim rozpoczniesz działanie. Właściwe  przygotowanie do pracy pomaga w szybszym i lepszym jej wykonaniu. Przygotuj sobie pod ręką wszystko co będzie Ci potrzebne.
  9. Praca własna. Ustal w jakiej dziedzinie jest Ci potrzebna wiedza, żeby wykonywać swój zawód jak najlepiej. Udoskonalaj swoje umiejętności zawodowe. Rozpocznij pracę nad poprawianiem swoich kompetencji.
  10. Okaż swoje szczególne zdolności. Określ w czym jesteś dobry, co sprawia Ci największą satysfakcję. Przystępując do tych zadań włóż całe serce w ich wykonanie.
  11. Rozpoznaj swoje główne ograniczenia. Określ swoje słabe punkty i nie żałuj czasu, ażeby je wyeliminować. To one mogą zmniejszać Twoją wydajność.
  12. Zmobilizuj się. Pomyśl, że musisz opuścić miasto na miesiąc. Pracuj tak, jakbyś bardzo chciał pozałatwiać wszystkie sprawy przed wyjazdem. Wyznaczaj sobie terminy ukończenia poszczególnych prac i dotrzymuj tych terminów.
  13. Maksymalne wykorzystanie możliwości . Przyjrzyj się swojemu stylowi życia- jak się odżywiasz? czy uprawiasz sport? czy robisz coś, co jest zgubne dla Twojego zdrowia? Postanów, że od dzisiaj poświęcisz czas na poprawę stanu zdrowia i podniesienie poziomu energii. Pamiętaj też o odpoczynku.
  14. Zmuś się do działania. Zostań swoim trenerem i wyznacz sobie samodyscyplinę. Dostrzegaj pozytywne strony problemu. Bądź zawsze optymistycznie nastawiony oraz pełny dobrej woli. Koncentruj się raczej na szukaniu rozwiązań niż na samym problemie.
  15. Jak zjeść słonia? –Po kawałku. Dziel duże złożone czynności na małe zadania, a potem rozpocznij od jednego z nich. Pracuj krok po kroku. Jesteś w stanie wykonać bardzo duży i skomplikowany projekt. Wystarczy żebyś podzielił go na mniejsze części.
  16. Strategia wydzielania czasu. Organizuj swoje dni w długie bloki czasu. Dzięki nim będziesz mógł się koncentrować na najważniejszych zadaniach. Spożytkuj każdą minutę, pracuj miarowo realizując wcześniejszy plan. Koncentruj się na rezultatach.
  17. Stan wyższej konieczności. Wpraw się w stan wyższej konieczności. Przełam się, działając szybko. Gdy masz problem, zabierz się natychmiast do pracy. Narzuć sobie szybkie tempo w każdej ważnej dziedzinie Twojego życia. Niech inni postrzegają Cię jako osobę skuteczną.
  18. Każde zadanie traktuj indywidualnie. Ustal priorytety i bez zwłoki rozpocznij ich realizacje. Nie kończ, póki nie skończysz. „Zrób to teraz, zrób to teraz, zrób to teraz”- powtarzaj żeby przejść od myśli do czynu.

Nie czekaj! Właściwa chwila nigdy nie nadchodzi. Zacznij działać już teraz. Stosowanie tych prostych zasad przyczyni się do większego zadowolenia z siebie oraz Twojego  sukcesu. Staraj się stosować te zasady każdego dnia, tak, żeby weszły Ci w nawyk. Otworzy się wówczas przed Tobą wspaniała przyszłość.

2 odpowiedzi do “Jak lepiej zarządzać swoim czasem i zwiększyć efektywność swojej pracy”

  1. Najważniejsza jest samodyscyplina. Jeśli już się przełamiesz i przyzwyczaisz to sukces:) świetne rady i użyje ich z pewnością.

    1. Dziękuje za miłe słowa oraz za komentarz, tym bardziej, że to pierwszy na blogu 🙂

      Rzeczywiście, samodyscyplina to jedna z ważniejszych cech. Trzeba o niej pamiętać. Pomocne mogą być myśli o nagrodzie, jaką uzyskamy za naszą wytrwałość.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *